Wij volgen het financiële nieuws zodat u vakantie kunt vieren!

 

Onderwerpen

3e kwartaal 2013

 
 

Voorwoord

Het weer is op en top zomers, met geregeld tropische temperaturen en zo nu en dan een verkoelende bui. De meeste mensen ervaren dit als erg prettig. Toch zit er ook een keerzijde aan. Daarom komen verschillende instanties met nuttige tips, zodat u zich goed kunt voorbereiden op het weer. Iets soortgelijks doen wij, onder andere met deze nieuwsbrief. Dagelijks volgen wij de uitingen van financiële instellingen en de pers om u te kunnen vertellen over ontwikkelingen die gevolgen kunnen hebben voor uw financiële toekomst. Wij wensen u veel leesplezier!

 

Uw woonlasten verzekerd

Onlangs kopte een nationaal dagblad 'Woonlasten zonder pijn'. Het was een warm pleidooi voor een verzekering van uw maandelijkse woonlasten, die uitkeert als u onverhoopt arbeidsongeschikt of werkloos wordt. Helemaal niet vreemd, zeker in een tijd waar ontslagen aan de orde van de dag zijn en veel mensen op zoek gaan naar zekerheid.

Misschien wel een beetje vreemd dat dezelfde krant zo'n polis een jaar eerder nog als overbodig bestempelde. 'Verzekeren is vaak niet slim' luidde het toen zelfs. Maar zoals u ziet: tijden veranderen en daarmee ook de kijk op wat nuttig en noodzakelijk is. Daarbij komt dat de premie voor zo'n woonlastenverzekering, afhankelijk van uw persoonlijke omstandigheden, vaak maar een paar tientjes per maand is.

Wat het artikel ook vermeldde, is dat het niet verstandig is een dergelijke verzekering via internet af te sluiten, omdat het ingewikkelde producten zijn. U zult begrijpen dat wij het daar roerend mee eens zijn. Dus wilt u meer weten over de voorwaarden of bent u benieuwd naar de premie? Vraag ons er gerust naar. We vertellen u er graag meer over. Maak een afspraak

 

Verzekerd van rechtsbijstand?

Staatssecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie heeft onlangs een brief naar de Tweede Kamer gestuurd met daarin zijn plannen voor vernieuwing van het stelsel van gesubsidieerde rechtsbijstand. Met het pakket maatregelen moeten de kosten van het stelsel van rechtsbijstand in de hand gehouden worden. Dat is nodig om de toegang tot het recht voor iedereen te kunnen garanderen.

Als het aan Teeven ligt, moet iedereen die een advocaat toegewezen wil krijgen zich straks eerst melden bij de eerstelijns rechtshulp. Een functionaris beoordeelt vervolgens of rechtsbijstand nodig is. Mensen worden zo aangespoord om hun eigen verantwoordelijkheid te nemen en te zoeken naar alternatieve manieren om geschillen op te lossen.

Een rechtsbijstandverzekering is daarom meer dan ooit een logische aanvulling op uw verzekeringspakket. Daarmee kunt u rechtshulp krijgen zonder hoogoplopende kosten. Want wist u dat 150 euro per uur een heel gangbaar tarief is voor een advocaat? Dus als u ook verzekerd wilt zijn van rechtsbijstand, of als u meer wilt weten over de verschillende modules, kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij staan voor u klaar!

 

Hoe staat het met uw pensioen?

U heeft er vast ook over gehoord en gelezen: verschillende pensioenfondsen sluiten niet uit dat er ook het komende jaar gekort moet worden op de pensioenuitkeringen. Dit is het gevolg van de tegenvallende opbrengsten van hun beleggingen en van het feit dat wij Nederlanders steeds ouder worden.

Bijna op hetzelfde moment roept de Autoriteit Financiële Markten (AFM) burgers op hun pensioengegevens te controleren. Mensen die nog niet met pensioen zijn, kunnen de gegevens raadplegen via de website ‘mijnpensioenoverzicht.nl’. Uit onderzoek van de AFM blijkt echter dat niet alle pensioenuitvoerders de gegevens van hun deelnemers correct of volledig doorgeven. Hierdoor nemen veel mensen niet de moeite om zich te verdiepen in hun financiën bij pensionering. Dit vinden wij een zorgelijke ontwikkeling.

Heeft u geen inzicht in de hoogte van uw pensioen als u straks stopt met werken? Dankzij onze expertise kunnen wij u hierbij helpen. Wij kunnen u inzicht geven in uw financiële toekomst en u adviseren of u misschien aanvullende maatregelen moet nemen. Zo zorgt u er voor dat u ook later kunt blijven leven zoals u gewend bent.
Maak een afspraak

 

Hoe klantvriendelijk zijn verzekeraars?

Verzekeringsmaatschappijen hebben zich een paar jaar geleden voorgenomen om de klant, nog meer dan voorheen, centraal te stellen. Daarom is het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het leven geroepen. Maatschappijen die dit keurmerk willen behalen, moeten aan zeventien voorwaarden voldoen. Verzekeraars moeten ervoor zorgen dat de klant het product begrijpt, dat het geschikt is voor de klant en dat hun dienstverlening optimaal is.

Periodiek wordt getoetst of de deelnemende verzekeraars nog wel voldoen aan deze normen. Als blijkt dat dit niet het geval is, kunnen verzekeraars in het uiterste geval hun keurmerk verliezen. Dat dit geen theorie is, bleek toen het keurmerk recentelijk werd afgenomen van twee verzekeraars die onder het grote ASR-concern vallen.

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is een goede indicatie voor de kwaliteit van een verzekeringsmaatschappij. Maar er zijn natuurlijk meer factoren die een rol spelen, zoals hoe snel een verzekeraar uitkeert bij een schade en natuurlijk de specifieke voorwaarden van een polis, waaronder de premie. Omdat wij hier iedere dag mee bezig zijn, weten wij als geen ander welke verzekering van welke verzekeraar het beste bij uw situatie past. Dat is de kracht van onze dienstverlening. Als u hier meer over wilt weten, vertellen wij u er graag meer over.


Meer weten over uw persoonlijke situatie? Neem dan contact met ons op, zodat wij u van een advies op maat kunnen voorzien.

Van Heck Advies
Telefoonnummer: 024-323 27 73
E-mail: info@vanheckadvies.nl
Website: www.vanheckadvies.nl


Disclaimer
Wij hebben de Nieuwskrant voor Particulieren met veel zorg samengesteld. Wij stellen ons echter niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van onjuistheid of onvolledigheid van de informatie.

Ingeschreven in het register Financieel Dienstverlener (AFM)
12007399
Aangesloten bij KiFiD
300.004371

Afmelden voor de nieuwskrant